Arrangé nieuws

Nieuwe projecten, interviews met klanten of een nieuwe datum voor een ludieke netwerklunch met Het Netwerkkleed? Je leest het hier! Leuke nieuwtjes of marketing- en communicatieps? Veel leesplezier! 

> Communicatie rondom overname klantportefeuille

Caroline en Luc Buijsse van B en P Experts voor ICT en kantoor uit Breskens besloten eind 2017 dat ze hun particuliere klanten over wilden dragen aan een andere partij. “We kregen het steeds drukker en konden niet meer voldoen aan de hoge servicegraad die ook de particuliere klanten van ons gewend waren”, aldus Caroline. In Ultility vonden ze de geschikte overnamekandidaat. Maar dan. Hoe pak je de communicatie naar deze klantgroep dan aan? Hiervoor kwamen ze bij Arrangé terecht.

Lees meer >>

> HIEP HIEP HOERA - 10 jaar Arrange

Op 7 maart 2008 schreef ik me in bij de Kamer van Koophandel. Whaa, 10 jaar geleden! Toch wel een beetje trots op mijn 10e werkverjaardag. In al die jaren al zoveel mooie projecten mogen begeleiden en uitvoeren. Groot en klein. Heel blij mee.

Lees meer >>

> 22/3 - Netwerkkleed Lunch

Netwerken op een ludieke manier? Met zakelijk resultaat! Schuif aan bij Het Netwerkkleed. 

Lees meer >>

> Jubileumcadeautje: nieuwe website

5 jaar geleden, bij het 5-jarig jubileum, óók een nieuwe website. Weer jarig, weer een jubileum én jawel, een nieuwe website! Daar kunnen we weer wel even van genieten. Hopelijk jij ook! Kijk maar eens rond.

Lees meer >>

Communicatie rondom overname klantportefeuille

Caroline en Luc Buijsse van B en P Experts voor ICT en kantoor uit Breskens besloten eind 2017 dat ze hun particuliere klanten over wilden dragen aan een andere partij. “We kregen het steeds drukker en konden niet meer voldoen aan de hoge servicegraad die ook de particuliere klanten van ons gewend waren”, aldus Caroline. In Ultility vonden ze de geschikte overnamekandidaat. Maar dan. Hoe pak je de communicatie naar deze klantgroep dan aan? Hiervoor kwamen ze bij Arrangé terecht.

“Dat was op aanraden van een communicatiebureau aan de overkant”, vertelt Remco Ultee van Ultility. Het was me al snel duidelijk dat het verstandig was om er iemand voor in te schakelen. Alleen al vanwege tijdsgebrek om het zelf te regelen, maar zeker ook omdat je er zelf de expertise niet in hebt.” Caroline: “Ik ben blij dat het zo gelopen is. Marscha heeft het hartstikke goed gedaan. Ze was gedreven, punctueel en correct en bovenal ook objectief. Zelf trek je ongemerkt toch dingen naar je toe, over hoe je iets wilt hebben. Marscha zat tussen beide partijen in en voorkwam discussies door haar objectieve advies te geven. Dankzij haar is alles zo prettig verlopen.”

Perfect verlopen

Maar voordat het zo soepel ging, moest er eerst een kleine horde genomen worden. Remco: “Marscha kwam te laat aan op de eerste afspraak. Toevallig volgde ik net een coaching traject waarin je leert om afspraken na te komen, dus ik reageerde daar vrij fel op. Hier ging Marscha goed mee om en in het hele verdere traject is dat totaal geen issue meer geweest.” Caroline vult aan. “Marscha reageerde altijd snel en adequaat op onze vragen. Binnen no-time had je antwoord. Ze was ook de nodige stok achter de deur, die zorgde dat alles mooi op tijd geregeld werd.”

Open dag

Caroline vervolgt: “Wat ik opvallend vond, eigenlijk niet verwacht had, was dat de meeste van onze klanten het heel goed begrepen en accepteerden. Dat is een teken dat de communicatie goed is geweest. Tijdens de open dag, die we bij Remco in de zaak hielden, kregen we veel leuke reacties.” Ook Remco kijkt met plezier terug op die open dag. “Marscha kwam met het idee om kennissessies te geven. Ik twijfelde even, want dat deed ik normaal gezien nooit, maar ik dacht ‘Jij bent de specialist, laten we het maar proberen’. Het heeft heel goed uitgepakt.”

Lijkt simpel

Volgende keer weer? “Ja, mocht ik weer zo’n zelfde soort situatie tegenkomen, zou ik direct Marscha weer bellen”, zegt Caroline. En ook Remco twijfelt er niet over. “Ja, zeker. Ze heeft het perfect gedaan. Het lijkt op het eerste oog misschien simpel, maar alle communicatie moet goed gepland worden en op elkaar aansluiten. Marscha heeft dit professioneel aangepakt en gezorgd voor een heel goede mediacampagne.”