
Inschakelen externe partij van grote toegevoegde waarde
Interview: Claudia Maenhout, Belijenbergh-Fassaert
In 2022 was Bleijenbergh-Fassaert bezig met een nieuwe website, gebouwd door Joost de Theije van BetereKommunicatie. Hij raadde Arrangé aan voor de webteksten. Niet alleen omdat hij graag met Arrangé samenwerkt, maar ook omdat hij hen heel geschikt vond voor deze opdracht. Zo ontstond een mooie samenwerking.
Claudia Maenhout, directeur Bleijenbergh-Fassaert: ‘Niet alleen Joost noemde de naam Arrangé, ik ben zelf bevriend met Ineke van Belleghem, waar Arrangé ook voor werkt. De combinatie van wat ik hoorde van Joost en wat ik had gezien bij Ineke, maakte dat ik nieuwsgierig werd naar Arrangé.’
Open structuur doortrekken
‘Onze website was flink verouderd en kon wel een update gebruiken. Intern hadden we net een verbouwing gehad en muren weggehaald, zodat alles meer open was. We wilden deze open structuur ook graag doortrekken op de website. Dat zat hem zowel in de teksten als afbeeldingen. We hadden hier meerdere offertes voor lopen, maar bij Arrangé was het gevoel gelijk goed. We wilden het klein houden én grip houden op de werkzaamheden. Bij Arrangé gebeurde dat, dat zat hem met name in het losse en directe contact: we spraken dezelfde taal. We kregen het gevoel dat de nieuwe website iets zou worden waar we zelf ook volledig achter staan.’
Strategietraject achteraf gezien noodzakelijk
Voorafgaand aan het schrijven van de nieuwe webteksten vonden er diverse strategiegesprekken met Marscha plaats. Claudia: ‘Het is goed dat we de kernwaarden vast hebben gezet. We gebruiken ze regelmatig, bijvoorbeeld om bepaalde beslissingen te nemen of om overwegingen te maken. Op zo’n moment pakken we de waarden erbij en kijken we of het past binnen waar we naartoe willen, binnen de doelstellingen. De strategiegesprekken vonden plaats toen het erg druk was binnen Bleijenbergh-Fassaert, op dat moment was het heel veel tegelijk, maar achteraf ben ik blij dat we het gedaan hebben en dat Marscha het ‘erdoorheen gedrukt’ heeft. Het was noodzakelijk om de website goed op te bouwen, deze is nu helemaal kloppend met onze visie, missie en kernwaarden. Precies daarom schakelen we een externe partij in.’
Oprechte interesse
‘Uiteindelijk heeft Arrangé meer gedaan voor Bleijenbergh-Fassaert dan enkel het strategietraject en de website,’ gaat Claudia verder. ‘Simone en Marscha hebben onze social media-accounts opgezet en daarin ‘les’ gegeven. Ze legden ons uit hoe we het zelf moeten doen én zitten ons achter onze vodden. Dat hebben we nodig, zeker in het begin om meer structuur te krijgen en om te weten wat we wel en juist niet moeten doen. Ze dachten met ons mee. De werkwijze van Arrangé is zakelijk, maar op een luchtige en directe manier. Ze doen wat afgesproken is en wat ze zeggen. Daarnaast verdiepen ze zich daadwerkelijk in je bedrijf. Dat is iets wat je echt in je moet hebben, het stukje interesse tonen, dat heeft niet iedereen!'