Inmiddels is Marscha naast communicatieadviseur en ondernemer ook werkgever. ‘Kan het ooit saai worden? Dat lijkt me niet!’ aldus Marscha. ‘Er zit zoveel variatie in onze klanten, hun branches én de vraagstukken waarmee ze bij Arrangé aankloppen. En dan hebben we het nog niet over de mensen waarmee we te maken hebben, ook deze zijn altijd anders. Dit zorgt ervoor dat het werk uitdagend blijft.’

Marscha de Booij

Waardevol

'Dat Arrangé een heel stabiel bedrijf is dat kwaliteit en inhoud levert en tevreden klanten heeft, daar ben ik eigenlijk wel het meest trots op. Ik ben in 2008, in de economische crisis, meteen sterk gestart en dat is naar mijn idee ook altijd zo gebleven. Bij Arrangé binden we bedrijven aan ons die écht bij ons passen en waar we waarde aan kunnen toevoegen. En dat ik Simone, Suzanne en Brazil kan voorzien van leuk werk in de regio, dat vind ik ook heel bijzonder!'

‘Alles klopt gewoon’

Dat marketing en communicatie écht een vak is, daar worden de Arrangé-klanten zich steeds meer van bewust. Marscha: ‘In het begin kregen we vaak te horen ‘We hebben er geen tijd voor’. Nu krijgen we te horen ‘We hebben de expertise niet’. Dat is een groot verschil. Ik ben er ook van overtuigd dat marketing en communicatie in de afgelopen 16 jaar moeilijker is geworden. Er zijn zoveel communicatiemiddelen en daardoor weten klanten vaak niet welke mix ze moeten maken. Laat staan wat de timing moet zijn. Bij Arrangé werken we aan een sterk menselijk merk voor onze klanten. Menselijk? Daarmee bedoelen we het verhaal achter het bedrijf. Dat dit belangrijk is, zijn onze klanten de afgelopen jaren steeds meer gaan inzien. Als klanten zeggen ‘Alles klopt gewoon’, dan is dat echt een groot compliment. Juist daar werken we aan: de mix zoeken, de juiste timing en dan laten voelen dat het ‘gewoon’ klopt.’

Ondernemen

‘De eerste 8 jaar kreeg ik het werk wel alleen rond. Daarna werkte ik jaren met een vaste pool van ZZP-ers. Dat ging super! Maar door nog meer werk, moest ik een beslissing maken om het overzicht te bewaken en het werkplezier te behouden. Dat is ondernemen, want wélke keuze maak je dan? Nee zeggen óf personeel aannemen? Om voortdurend nee te zeggen tegen mooie opdrachten, daar voelde ik me nog veel te jong voor. Personeel dus. Dit was de meest spannende stap als ondernemer. Het is heel fijn om met andere ervaren ondernemers te klankborden. Iedereen vindt er wat van en dan is het weer heerlijk om mijn eigen weg daarin te vinden. Als ik een beslissing maak, dan doe ik dat zo weloverwogen zodat het ook echt de juiste beslissing is. Dat maakt het proces ernaartoe niet makkelijk, maar is uiteindelijk dus goed. Vanaf dag 1 heb ik mijn werk toevertrouwd aan mijn collega’s. Loslaten dus. En dit vooral ook zo uitstralen naar onze klanten toe. Dat is wel heel belangrijk. Niet denken dat je het nog steeds allemaal zelf beter kan. Samen sterk. Alles onder één dak bij Arrangé voelt echt als een meerwaarde.’

Continu in ontwikkeling

Het marketing- en communicatievak blijft continu in ontwikkeling. Marscha blijft dan ook graag up-to-date van al deze nieuwe kennis en social mediaplatformen. ‘Als er iets nieuws is, dan volg ik dat altijd graag van een afstandje,’ vertelt Marscha. ‘Een nieuw social mediaplatform is bijvoorbeeld niet altijd meteen een succes. Geloven we zelf 100% in een platform? Dan haken wij gegarandeerd aan! Verder kies ik ervoor om heel bewust tijd te investeren om goede kennis op te doen. Bijvoorbeeld door het luisteren naar podcasts, het lezen van inspirerende boeken of het ontdekken van nieuwe ontwikkelingen op internet.’ 

Toekomst marketing & communicatie

‘Dat data en digitalisering een nóg grotere rol krijgen, dat ligt voor de hand. Maar, ik ben er ook van overtuigd dat het in de toekomst, en dat speelt nu natuurlijk al volop, zeer belangrijk is om mensen te laten ‘voelen’ wat je doet en vooral waarom je dat doet. Zo wordt merkbeleving van bedrijven een nóg veel groter aandachtspunt in het binden van de doelgroep. Kortom: de intentie achter een bedrijf wordt belangrijker. En, hoe voornaam digitalisering ook is, zo blijft live contact essentieel. Interacties worden nog veel specialer. We blijven echt mensen!’