
Dingen mooi maken
Dat is wat mensen vaak denken bij een grafisch vormgever. Maar het is veel meer dan dat. Het is leuk als iets mooi is, maar het is nóg beter als een ontwerp werkt en de doelgroep triggert. Echt vanuit het DNA van een opdrachtgever werken zorgt voor herkenbaarheid. En juist dat pakken we bij Arrangé aan als een team!

-
Arrangé-er sinds 1 oktober 2021
- LinkedIn >>
Fontys Hogeschool voor de Kunsten Tilburg - HBO Art, Communication & Design
LUCA School of Arts Gent – Postgraduaat Brand- & Packagingdesign
Creativititeit zit in mijn genen
Ken je dat nog van vroeger, die gipsen beeldjes die je zelf kon gieten om ze vervolgens nog ‘mooier’ te maken met verf? Ook strijkkralen, eitjes verven, punniken of kleertjes knutselen vond ik enorm leuk om te doen. Wat was ik graag creatief bezig. Naarmate ik ouder werd ging ik uitnodigingen, verjaardagskaarten en menukaarten voor kerst maken. Het vormgeven zat er al die tijd al in. Nog steeds vind ik het leuk om zelf de handen uit de mouwen te steken en mijn creativiteit z’n gang te laten gaan.
Allround Design en Branding & Packaging
Het liefst was ik met van alles wat bezig. Vandaar dat ik een opleiding Allround Design ben gaan volgen aan de Hogeschool voor de Kunsten in Tilburg. Dit was een redelijk zweverige opleiding, waarbij ik buiten de lijntjes leerde denken. Toch miste ik echt de commerciële kant en besloot ik na het behalen van de opleiding, een postgraduaat in Branding & Packaging te volgen in Gent. Zo ontwikkelde ik mezelf tot grafisch vormgever.
Een boodschap omzetten in beeld
Als grafisch vormgever zet je een boodschap, een gevoel of een idee om in een beeld. Het vormgeven van drukwerk zoals brochures, folders, boeken, flyers etc. Maar ook het ontwerp van een nieuwe huisstijl, het doorvertalen daarvan, een nieuwe website, maar ook hier en daar videobewerking.
Onwijs leuk
Een goed ontwerp inspireert, zet aan het denken, schudt wakker, brengt mensen bij elkaar of roept vragen op. We bedenken een concept aan de hand van de wensen en behoeften van de opdrachtgever. Hierbij wordt rekening gehouden met de doelgroep, de kanalen, maar uiteraard ook het budget. Met deze gegevens spelen om tot een verrassend resultaat te komen, dat is onwijs leuk om te doen.