Hoe Arrangé zorgde voor meer naamsbekendheid van Nouvall

Nouvall zorgt voor personeel in de (petro)chemische en maritieme industrie. Dat doen ze inmiddels al tien jaar en daar zijn ze heel goed in. “Maar communicatie? Dat is niet onze corebusiness”, zegt directeur Mark Rosel. Daarom schakelden ze Arrangé in.

“Je weet zelf niet goed welke kansen je mist, wat goed werkt en wat niet”, begint Mark. “Maar het is wel heel belangrijk om goed te communiceren. Wij wilden vooral de naamsbekendheid van Nouvall binnen onze doelgroep vergroten. Dat ze weten wie we zijn en wat we doen. Je sluit je als werknemer immers niet zomaar bij elk bedrijf aan. Je moet er een goed gevoel bij en vertrouwen in hebben.

Het komt goed

Het is prettig om nu een professional te hebben die met ons meedenkt over wat we willen uitstralen en hoe we dat kunnen aanpakken. Iemand die ook structuur hierin aanbrengt. Dat doet Marscha heel goed. Ze zorgt ervoor dat onze communicatie een vloeiend proces is en houdt daarbij een perfecte planning aan. ‘Mooi op tijd’ past echt bij haar. En dat is fijn, want je weet gewoon: als zij zich ergens mee bezig houdt, komt het goed.

Wat moeten we vertellen?

Wat ook fijn is, is dat Marscha ons steeds verschillende opties geeft, waar we uit kunnen kiezen. Maar ze brengt daarbij ook duidelijk advies uit. Zo adviseerde ze ons bijvoorbeeld om via blogs en filmpjes wat meer van onszelf te laten zien, als mensen achter het bedrijf. Dat vond ik nog best lastig eigenlijk. In de gesprekken die wij normaal gezien met onze klanten voeren gaat het namelijk zelden over ons. We zijn juist gefocust op hen. Het was dan ook heel prettig dat Marscha ons de juiste vragen stelde, zodat we wisten wat we moesten vertellen.

Een goed gevoel

Sinds Marscha ons met onze communicatie helpt, merken we ook dat het effect heeft. Klanten, professionals en mensen in onze privéomgeving brengen het steeds vaker ter sprake, dat ze iets van Nouvall op social media of de website hebben gezien. Dat geeft een goed gevoel. Ik denk dan ook dat het goed is dat Marscha nog lang bij ons bedrijf betrokken blijft. Zakelijk, maar ook als mens. Ze is namelijk makkelijk in de omgang en lekker to the point. Dat pas wel bij ons.”  

(Mark Rosel - links op de foto)